TELEFONISCHE CONTACTEN – VOORSCHRIFTEN – STALEN

VOORSCHRIFTEN OP BASIS TELEFONISCH CONTACT

Voor het RIZIV en de Orde van Artsen zijn voorschriften steeds het resultaat van een onderzoek.
In regel zullen we dus geen voorschriften afleveren na louter telefonisch contact

In samenspraak voorzien we bij elke raadpleging voldoende herhaalvoorschriften tot een volgende controle. Jullie helpen ons door telkens vooraf na te kijken welke voorschriften nodig zijn.

De occasionele vraag naar uitzondering kan je enkel aan de vaste arts stellen. Ook bij afwezigheid zullen de collega’s niet aan deze vraag tegemoetkomen.

 

AFHALEN EN BRENGEN STALEN EN VOORSCHRIFTEN

Wil  steeds vooraf navragen wanneer  en waar [Gewad 18 en Gewad 28] je stalen kan brengen en voorschriften afhalen. Tenzij we een andere afspraak met je maken, is dit te voorzien tijdens de uren waarop de raadplegingen plaatsvinden.
Tussentijds afhalen willen tot een absoluut minimum beperken.

 

TELEFONISCHE RAADPLEGINGEN

Vanzelfsprekend is het meermaals nodig informatie in te winnen via de telefoon. We willen vragen het gesprek zo kort en efficiënt mogelijk te houden. Meer toelichting kan steeds in een vervolggesprek tijdens een raadpleging.

Langdurige telefoongesprekken tijdens de raadpleging zijn vervelend voor de aanwezige patiënten en verlengen soms aanzienlijk de wachttijd voor wie een afspraak gemaakt heeft.